Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl
Listopad 18 2018 09:20:30
Nawigacja
· Strona główna
· Artykuły
· Download
· Graj Online
· Galeria zdjęć
· Kontakt
· Szukaj
Przetłumacz stronę

DRD Newcomer!
Czy kotś zdoła zgadnąć nową postać grywalna do DRD? :)
Podpowiem ze pojawiła się w pewnej grze platformowej.
Proces przenoszenia grafiki wziąłem na siebie.Dlatego nie spodziewajcie się nieczego extra ładnego...(Zapodany obrazek to tylko kontur,by nie było za łatwo zgadnąć)
Block'o Coin Mario!
DownloadDo downloadu trafia patch "Block'o Coin Mario".
Po jego użyciu ogniste kule zmieniają bloki w monety i odwrotnie.Może się przydać jeśli w twoim hacku SMB3 chcesz zawrzeć nieco więcej zagadek tego typu:)
Strona projektu na Romhacking.net
Mały update
NewsyMały update na temat listy projektów:
Item slot do SMB3 został ukończony i wysłany do testów dla Silas'a.
Item slot zostaje jeszcze na liście priorytetów,bo może trzeba będzie zrobić jakieś bug fixy.Mała niespodzianka:DRD zostało pobite przez GDG Expand!
Ale cóż,Jak micrus mówi że ma siły+czas+OCHOTĘ do dodawania funkcji w Edytorze,to grzech nie korzystać:)
Micrus wytknał mi też kilka nie doróbek-głównie chodzi o ładowanie palet dla wrogów.
Obecnie myślę nad itemami.
Fajnie by było napisać kilka naście itemów i dać je do Expandowanego ROMu.
Ale ograniczenia NES'a dają sie we znaki.
Podobnie Hack FAOD,DARL,Mam do wyboru aż 4 mappery,i niestety to teraz muszę podjąć decyzję jaki z nich wybrać.
Camerica,MMC3,VRC7 czy MMC5?
Ehh,te dylematy;]
A,zapodam jeszcze listę priorytetów projektów:
1.DARL(Hack Fantastic Dizzy)
2.GDG Expand
3.DRD
4.Dane dla Trexa do Edytora MM
5.Fixy do item slot dla Silas'a
Kunio,Fantred GD i nieco o DRD.
DownloadDo downloadu trafia patch Nekketsu Kakutou Densetsu ULTRA
Sprawia on iż przeciwnicy w trybie STORY zadają potrójne obrażenia graczowi.
Patch ten powstał po małej dyskuji z SebaSan1989;]
Można też ściagnąć go z strony projektu:
Romhacking.net

Co jeszcze...
Wypada może wspomnieć o "Fantred Greenie".
Otóż pewnego dnia postanowiłem sobie że może by zrobić Green Dizzy na silniku Fantred(szybkie chodzenie,lepszy plecak itp)ale berion się nie zgodził zasłaniając się iż to nieco bez sensu i nie ma co tracić na to czasu.
Ostatnio projekt wrócił,ale tym razem przed zapytaniem beriona zrobiłem już co nieco.
W sumie zostały tylko takie "mniejsze rzeczy" do zrobienia(palety,opisy lokacji\przedmiotów)Ale..berion znów zablokował projekt.Cóż,może kiedyś zmieni zdanie.A może jak dostanie kilka(naście)wiadomości na GG że to jednak dobry pomysł?:)
Idąc dalej,
Wykonałem ładny(co nie znaczy że "fajny") remix lasu,i...odkryłem bug.Gra nie odtwarzała dodatkowych kanałów dźwiękowych VRC6.Cały dzień mi zlazł na znalezienie dlaczego-sterownik famitrackera nie obsługuje mappera 26(tego co ja używałem)tylko 24....po zmianie wszystko już działa poprawnie.
Inną zmianą jest też to że gra teraz wczytuje bloki 4x4,jak w FAOD,a nie skompresowane mapy,jak poprzednio(nie wielka oszczędność miejsca...ale może się przydać;D)
To chyba na tyle,naraziny!
Kirby's Advneture UFO Fix
DownloadSiema,
Wpadłem na pomysł że może by tak wykonać patch dla Kirby's Adventure.
Patch Pozwala zatrzymać moc UFO(którą normalnie się traci) po ukończeniu Levelu.
Download z naszego downloadu,lub z strony projektu:
Romhacking.net
Sekrety Dizzy gier na NES
GryO nie użytych materiałach w Dizzy Grach można przeczytać Tutaj.
Status DRD
NewsyOK,z pewnego powodu postanowiłem wyjawić to co od starej wersji DRD się zmieniło.Żeby nie było że projekt upadł i "blablabla..."
Tymi zmianami DRD mialo zaskoczyć,ale jest coś czym zaskoczy czymś innym;]A więc oto zmiany od wersji Prototype:


1.Zmiana mappera
Początkowo był to mapper0 czyli bez mappera.
Zmieniłem go na UNROM by zyskać wiecej miejsca,potem na UOROM(Większa wersja UNROM)by ostatecznie zmienić mapper na VRC6,ponieważ na necie udało mi się znaleźć kod muzyki i uzyskać pozwolenie by go użyć w DRD.
2.Dodanie kodu muzycznego
No,teraz DRD ma już muzykę!
Kod muzyki zmodyfikowany przez Banshaku(Napisany przez jsr) pozwala na jego działanie na NESASM(Kompilator którego używam)Niestety nie ma(ale moze kiedyś będą...)dźwięków i sampli DPCM...szkoda!
3.Wybór jęzuka
Tak,DRD od teraz obsługuje wybór jeżyku.Póki co są do wyboru tylko 2(Polski i Angielski)Planuję zrobić do 5 języków do wyboru(Więcej mi się raczej nie zechce...)
DRD Także Na początku gry prosi o podanie imienia\ksywki gracza.Limit to 8 liter,chyba wystarczający,nie?
4.Kompresja plansz
Niezbyt znacząca zmiana(dla graczy,bo dla mnie dość znacząca...)
Poprostu mapy są teraz kompresowane...
5.Nagłówki dla leveli
Kolejna niezbyt znacząca zmiana(dla gracza...)
Każdy level ma swój nagłowek który zawiera dane specyficzne dla danego levelu.
6.Kolizje z otoczeniem
W wersji prototype dizzy nie miał kolizji z otoczeniem-chodził w powietrzu dokładnie w miejscu gdzie byla gleba.
To oczywiście zostało zmienione i teraz mozna na mapie robić jakieś pagórki czy cós;]
7.Dodanie postaci
Zostały dodane 2 postacie:Daisy(by Miras) i Denzil(by Alkochochlik) oraz skórka dla denzila.
8.Dodanie "specjali"
Dla każdej z 3 postaci dodałem specjale.
9.Intro
No,w końcu dodane Intro.
10.Poprawki i ulepszenia
Kilka poprawek w sprawdzaniu kolizji z monetami i kroplami,nieco zmienione menu wyboru z postaciami,opcja"Biblioteka",Opcja zzmiany ksywki,czyszczenia sava i kilka innych o których pewnie już nie paiętam...;)

Skoro już pozytywane zmiany mamy za sobą,niestety,należy przejść do tych "negatywnych",takich co rozczarowują,niestety...

1.1 Zakończenie
To była trudna decyzja,ale niestety,nie wazne jaką postacią ukończysz grę zobaczysz tylko jedno zakończenie(Dev doc do DRD zakładał po jednym zakończeniu na postać)Powodem tej decyzji jest...lenistwo,tak dobrze przeczytaliście.Choć to może się zmienić...
2.Mala liczba plansz
No,do tego już zmuszaja mnie trudnośc związane z dostępnością grafiki...tłumaczyć chyba nie muszę...
3.Brak mini gier
Tak,znowu lenistwo i wątpię by się to zmieniło...Zwłaszcza ze DRD jest raczej minigra samą w sobie(tylko taką większą...)

No,nie było chyba tak źle...
No przejdźmy do tego co powinno znaleźć się w DRD,oraz co już jest i uwagi odnośnie tego:
1.Dalej tylko 1 mapa!
mimo nadesłania przez Alkocholika pięknych graficzek dla śnieżnej lokacji,tropikalnej wyspy,ponurego lasu i pustyni w DRD dalej jest tylko 1 mapa,już mówię czemu,wolałbym kleić lokacje "naraz".Więc mam grafiki na 5 map(las yolkfolk jednak zostanie ze względu na braki graficzne..)możliwe że dodam miasto z FAOD to będzie 6,fajnie by było mieć 8 czy 9 mapek...
2.Zdarzenia zaakceptowane!
Wczoraj postanowiłem jednak że spróbuję zrobić zdarzenia które będą dziać się na mapkach w losowych momentach.Przkładowo:w lesie Yolkfolk w losowych momentach pojawi się biegnący dzik który robi duży skok na środku mapy(wystrczająco duży by przeskoczyć bohatera)Jeżeli jednak dojdzie do kolizji to bohater straci nieco monet i zostanie wyrzucony oszołomiony na kilka sekund.Rzecz jasna zdarzenie zależeć będzie od mapy...Na snowcap(śnieżna lokacja)co prawda dzika nie ma,ale za to jest...ślizgawka:)

Dobra,zalewam ciągle o DRD i DRD...ale..o innych projektach opowiem kiedy indziej;)
Od tej pory postanowiłem też pisać na bierząco co się dzieje z DRD,więc teraz newsy powinny się pojawiać częściej(choć bez przesady...)
Aha!Dodałem album z zdjęciami z DRD(Menu po lewej).
GO! Dizzy GO! HARD
DownloadDo downloadu trafił patch na Go Dizzy Go HARD.
Patch aplikujemy an rom Quattro arcade[!].nes
Powrót do DRD!
Cześć,dziś wracam do robienia DRD.
Alkochochlik przekazał mi pewną graficzkę,oraz wcześniej nieco innych.Oznajmił też że zmniejszy swoją dynamikę w robieniu grafik,ponieważ chce skupić się na własnej grze.Może ktoś ma ochotę porobić graficzkę do map DRD?:)
Skończyłem już Expand GDG.Póki edytor Micrusa jest z nim nie kompatybilny,więc expand jest nieco bezużyteczny.
Nowości które expand wprowadzi:
1.Edytowalne grafiki bloków,owoców,postaci,tła map,postaci Diza i Denzila.
2.Usunięcie limitu na dane levelu,bonusów i nazw leveli.
3.5 sekretnych map zamiast 2.
4.Przygotowane miejsce w ROMie pod edycję sekretów.

Co jeszcze chciałbym dodać?
...
1.Edycję innych grafik(wrogów,title,powerupów...ale jest z tym nieco problemów)
2.Jakiś skrypt dzięki któremu można by było w edytorze wrzucać...muzykę(inserter muzyki)Choć to chyba jednak pozostanie tylko marzeniami..:)

Postanowiłem się wziąść też za AS(Operacja Antyspam)Możliwe że dokończę ją na nestępny tydzień ^^

Może powininem wspomnieć jeszcze o edytorze MM?Cóż edytor się rozwija,rozgryźliśmy z Trexem(twórca edytora)wiele zagadnień.Może Trex się nie pogniewa że załącze podany screen:)



























Strzałki oznaczają kierunek jazdy wrogów
Denine.cba.pl wraca!
No dobra,po dość długiej przerwie wracamy do pracy.
Po za przywróceniem starych plików w download dodałem też nowe.
Po za tym jest też ankieta w której mogą brać udział goście(czyli nie zarejestrowani użytkownicy)po lewej.
Hmm..Oto co trafiło do działu download:
a_e Adventure2-macie teraz szansę naprawić swój błąd i ściągnąć i zagrać w tą pseudo przygodową grę.
Mapa do SSBB-Wróciła mapa do Smash bros brawl.
DRD Proto-Do działu NES trafiła pierwsza wersja DRD.
Patch na trampolinę-Do działu NES trafił patch na trampolinę.

A co tam przy projektach?
Jak już chyba wcześniej wspominałem nie będę już robił a_e Adventure 2.

Dizzy Rainy Day?Póki co stoi i nic przy nim się nie dzieje(przy samym DRD,bo w ROMie z DRD się dzieje,hehehe)DRD stoi ponieważ Jajcarz nadesłał za dobre graficzki,ale obiecał że poprawi:)

Pracujemy też nad edytorem GDG z Micrusem.Dlatego też szykuje się za jakiś czas patch który złamie mnóstwo niedogodności związanych z ograniczonym miejscem w ROMie.

CO?MM?Pomagam też (w takim samych charakterze co przy edytorze GDG)przy tworzeniu edytora Micro Machines!Pewnie nie długo szykuje się ostra jazda po nowych trasach!

To chyba tyle z ważniejszych wieści.
Aha,teraz goście mogą pisać także na shoutboxie i komentować\oceniać newsy.

Naraziny!:)
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Wygenerowano w sekund: 0.04 96,944 Unikalnych wizyt